Direktlänk till inlägg 9 mars 2015

Mina känslor

Av isbiten - 9 mars 2015 21:19

Jag vet att jag är på rätt väg och måste fortsätta! Det är så kul, skrämmande, frustrerande, förvirrande, lärorikt och insiktsfullt. Jag är livrädd, arg, likgiltig och förväntansfull!


Har sen en tid tillbaka arbetat med mig själv med hjälp av attraktionslagen, meditation och EFT. Funkar bra. Jag älskar insikter! Och dessa droppar in titt som tätt. Jag har lärt mig acceptera mina känslor och börjat uttrycka dom, åtminstone för mig själv.


Under meditationskursen jag gick tidigare började mina känslor komma fram. Första gången jag la märke till det var när jag insåg att jag var avundsjuk! Haha! Såg på facebook att en gammal vän var gravid. Jag blev avundsjuk. På riktigt. Snabbt som attan kände jag att detta är inte ok!! Bort BORT BORT obekväma känsla! Lika snabbt kände jag "jooo, det är ok. Känn detta nu!!". Fejk-empatiska lilla jag börjar känna mina egna känslor liksom...   


Att vara avundsjuk och verkligen göra slag i sak, försöka förstöra för någon annan eller bara missunna någon annan är fel. Men att faktiskt bara känna det, för sig själv, är det fel? Inte för mig. För mig var det en vinst. Att bara känna känslan och försöka förstå vad det betyder för mig är viktigt. Då kan jag släppa känslan och gå vidare. Vara glad för hennes skull   . På riktigt! Kände ingen euforiskt pirrande känsla för hennes lycka, kände mig bara glad för hennes skull. Inget fejk längre! Vet ju att det är vad hon strävat efter, vad hon velat ha och vad hon trott hon skulle få. Nu har hon det   


En annan känsla som etablerade sig under meditationskurs-tiden var rädsla.. På ett ganska töntigt sätt lä jag säga.. Jag älskar skräckfilm! För mig innebär det att kunna känna rädsla men under kontrollerande former. För att kunna bli rädd av skräckfilmer har jag tidigare varit tvungen att titta sent på natten, själv, nedsläckt med vidöppna ögon... möjligen att jag då känner ett lite sting av rädsla. Mest av jump-effekterna iofs. Helt plötsligt en skräckfilmskväll med en kompis känner jag hur jag på fullaste allvar sitter med händerna för ansiktet och kisar med ögonen mellan fingrarna, hahaha! Jag är rädd när jag kollar på skräckfilm!! I sällskap!! Tidigt på kvällen!! Löjligt kanske men ännu en vinst för mig   


Det var början det... Hittade info om EFT (emotional freedom techniques). Lät fruktansvärt överdrivet och flummigt men gratis och verkade lätt. Vad har man då att förlora? Inget alls, tänkte jag och testade. Har hittills fått sååå bra effekt av denna teknik! Både fysiskt och psykiskt. Skulle jag berätta allt jag åstadkommit med denna enkla teknik skulle jag dö av tristess för det skulle ta så lång tid! Nä.. inte riktigt    Men kan säg att jag blivit av med långvarig (10 år) fysisk värk och även ändrat mitt känslomässiga vokabulär. Jag gillar saker och har alltid gjort men nu finns det även saker jag älskar! Jag har alltid kunnat bli ledsen men nu kan jag även känna sorg. Jag har alltid kunnat skämmas, nu kan jag känna skam. Jag har kunnat känna mig glad och nu kan jag känna mig lycklig   


Jag har även förstått att jag har alltid HAFT starka känslor men inte vågat erkänna dom då jag inte trott det varit ok i förhållande till mitt "mediokra liv"...   


Jag har inte känt mig värdig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isbiten - 9 mars 2015 22:02

Att leva med attraktionslagen. Det är att inse att man skapar sitt eget liv. Jag inser att jag skapat mitt och tyvärr har jag skapat massa skit. Enligt attraktionslagen får du det du önskar på snabbaste och enklaste vis. Universum levererar. Allt du ...

Av isbiten - 9 mars 2015 19:31

En dag på lunchrasten för nåt år sedan kände jag mig plötsligt orolig och nervös inför något. Det kändes ungefär som att jag skulle göra något efter jobbet som kändes lite småläskigt, ungefär som att jag skulle hålla en föreläsning inför en stor publ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards