Direktlänk till inlägg 9 mars 2015

Insikter och långtradare

Av isbiten - 9 mars 2015 22:02

Att leva med attraktionslagen. Det är att inse att man skapar sitt eget liv. Jag inser att jag skapat mitt och tyvärr har jag skapat massa skit. Enligt attraktionslagen får du det du önskar på snabbaste och enklaste vis. Universum levererar. Allt du önskar ska du få. Som barn önskar man lärdomar, rätt och slätt. Har man otur har man sjuka föräldrar vars lärodomar är de sjukaste, då är de det som barnet får lära sig   , har man tur får man fina lärdomar som skapar de finaste förutsättningarna. Oavsett vad så kan man ta kontroll över sitt liv förr eller senare och skapa det man vill. Bara man har kunskapen. Tidigt eller sent spelar ingen roll. Jag önskar jag hade haft kunskapen tidigare. Samtidigt vet jag att jag då skulle gått miste om annan kunskap, kunskap jag bara kunnat få utav livet. Jag har många gånger trott att mina känslor är kopplade till vad som HÄNDER mig. Tyvärr har det inte hänt mig så speciellt mycket.. likadant i mitt känsloliv, har sällan känt riktigt starka känslor vilket jag tolkat som att det beror på att det inte händer mig något.. (har väl förstått nu hur det ligger till, det är ju tvärtom). Jag har mest gått och väntat ... på nåt. För ca 7-8 år sedan var jag riktigt trött på mitt torftiga liv. Varför händer det mig aldrig nåt riktigt STORT?! Jag tänkte massor på det och pratade massor om det. Minns en gång när jag pratade med en kompis och jag sa "Kan inte bara en j*vla långtradare komma och köra över mig så jag åtminstone får känna smärta!?!?! Kan det inte hända något, vad som helst, bara jag får känna!!". Självklart ville jag helst vinna 50 miljoner och att prinsen skulle komma ridandes på en vit häst. Tyvärr var jag inte i "skick" varken till att önska mig nåt sånt eller att tro nåt sånt skulle hända.. Efter detta har all möjlig skit kommit in i mitt liv. Långtradare har kört över varenda del av mitt känns det som. Efter att jag börjat med LoA (attraktionslagen) har jag funderat mycket över hur jag lyckats attrahera in så mycket skit i mitt liv, jag har hittat en hel del anledningar men när jag insåg att jag har inte bara undermedvetet skapat detta jag har verkligen på FULLASTE ALLVAR ÖNSKAT mig SKIT! Jobbigt.. Som tur är hade jag strax innan denna insikt fått ett härligt lyckorus :). På väg hem från en vän spreds sig ett varmt pirr i hela min kropp bara av lyckan av att ha en sån bra vän! Senare på kvällen tyckte jag mig kunna förstå att detta var början på kvällens tankeverkstad, jag behövde denna positiva känsla för att kunna ta emot kunskap om hur mycket jag själv skapat skiten i mitt liv. Det ledde även till ett konkret bevis på det jag egentligen redan vet, nämligen att de vardagliga stunderna ibland är de som ger mest glädje, jag behöver inte STORA händelser jag behöver uppskatta det jag har. OCH efter ett par år med tacksamhetsövningar, skriva positiva listor och affirmera kommer det nu mer och mer, oftare och oftare helt naturligt! Denna kväll skrev jag massor. Satt uppe långt in på natten och försökte förstå vad jag varit med om. När jag skrivit klart läste jag igenom och rös till... jag har skapat både långtradare vars förödelse fortfarande ligger söndertrasat längs vägen men också skapat en liten trygg punkt i mig själv där jag faktiskt kan bygga upp allt och skapa mitt liv! Kunde inte göras annat än att avsluta med orden "Vilket intressant liv jag har"... Och det jag kände i dom orden var inte att jag vill delge hela världen, behöver ingen annan som berättar att jag är intressant, jag kände det själv! Inför mig själv!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isbiten - 9 mars 2015 21:19

Jag vet att jag är på rätt väg och måste fortsätta! Det är så kul, skrämmande, frustrerande, förvirrande, lärorikt och insiktsfullt. Jag är livrädd, arg, likgiltig och förväntansfull!   Har sen en tid tillbaka arbetat med mig själv med hjälp av a...

Av isbiten - 9 mars 2015 19:31

En dag på lunchrasten för nåt år sedan kände jag mig plötsligt orolig och nervös inför något. Det kändes ungefär som att jag skulle göra något efter jobbet som kändes lite småläskigt, ungefär som att jag skulle hålla en föreläsning inför en stor publ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards